Wikia

Yodapedia

Whorm Loathsom

10.973pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Whorm Loathsom
Whorm Loathsom.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Kerkoiden

Geslacht:

Man

Lengte:

1,75 meter

Oogkleur:

Roze

Biografie
Thuiswereld:

Kerkoidia

Titel/Rang:

General

Functie:

CIS General

Wapen:

Blaster Pistol

Vervoer:

AAT

Affiliatie:

Confederacy of Independent Systems
Retail Caucus

Whorm.jpg

General Loathsom

Quote: "This will never do. We must pull back and put up our Deflector Shields."
-- Whorm Loathsom

Whorm Loathsom was tijdens de Clone Wars een Kerkoiden General van de Retail Caucus en de CIS. Deze brutale alien voerde de troepen van de CIS aan op de planeet Christophsis.

BiografieEdit

Whorm Loathsom was een Kerkoiden die trots was op zichzelf omwille van zijn sluwheid en zijn kwaliteiten als leider. Hij stond dan ook bekend bij de Republic omwille van verschillende overwinningen die hij behaalde. Als Loathsom één zwakheid had, dan was het dat zijn ego soms zijn strategische beslissingen kon dwarsbomen omdat hij dan beslissingen nam die vooral gebaseerd waren op arrogantie in plaats van uit strategische overwegingen. Loathsom sprak Basic, Bocce, High Galactic en Kerkoidese. Hij droeg een uniform van een Kerkoiden Cavalier.

Tijdens de Battle of Christophsis voerde Loathsom in naam van de Retail Caucus het bevel van de CIS troepen tegen de Republic troepen onder leiding van Anakin Skywalker, Obi-Wan Kenobi en Commander Cody met Ghost Company. Toen hij met AAT's het front van de Republic wilde bestoken, trok hij zich terug toen de Republic Artillery Guns hen voortdurend bleven bestoken. Whorm vond het slimmer om de Deflector Shields aan te zetten.

Met zijn AATs, Battle Droids en andere Droid Tanks, naderde Loathsom de Republic Artillery Guns die hen door het schild niet langer konden raken. De Clone Troopers trokken zich terug en Obi-Wan Kenobi gaf zich op een bepaald moment over aan Loathsom die akkoord ging om de voorwaarden van overgave te bespreken. Obi-Wan buitte hier perfect de zwakheid van Loathsom uit en de Kerkoiden General besefte echter niet dat dit een plannetje was van Kenobi om Anakin Skywalker en Ahsoka Tano meer tijd te gunnen om het Energy Shield uit te schakelen. Loathsom had eerst veel respect voor Kenobi maar kreeg het op den duur toch op zijn heupen van het gepalaver van de Jedi Master. Op dat moment schoot Kenobi terug in actie en gijzelde hij Whorm Loathsom die na het uitvallen van het schild zijn nederlaag moest bekennen.

Na de nederlaag moest Loathsom leren leven met de schaamte van het verlies. Hij werd gevangengenomen en meegenomen naar Coruscant waar hij werd veroordeeld wegens verraad aangezien Kerkoidia nog steeds officieel lid was van de Republic. Nadat Republic Intelligence alle bruikbare info uit Loathsom haalde, werd hij naar de strafkolonie op Akrit'tar gestuurd.

Maar nadat de Kerkoidens opnieuw waren veroverd door de Republic en hun excuses hadden aangeboden voor hun alliantie met de CIS kreeg Loathsom amnestie en mocht hij de rest van zijn straf uitzitten op Kerkoidia. Loathsom verbleef in een rustiek en elegant kasteel in de afgelegen gebieden op zijn thuisplaneet. Maar uiteindelijk werd Loathsom bevrijd door CIS agenten. Om de relaties met de Kerkoidians niet opnieuw te bemoeilijken, liet de Republic deze ontsnapping voor wat het was. Op het einde van de Clone Wars bevond Loathsom zich echter opnieuw in een cel van de Republoc op Coruscant.

Achter de SchermenEdit

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki