Wikia

Yodapedia

Wing Guard Pilots

10.845pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Wing Guard Pilots
CC Pilot.jpg
Organisatie
Alias:

Cloud Car Pilot

Behoort tot:

Wing Guard

Affiliatie:

Cloud City

Bevelhebber:

Baron Administrator

Details
Bewapening:

Blaster Pistol

Transport:

Storm IV Twin-Pod Cloud Car

Stationering:

Bespin

CC Pilot Concept.jpg

Kenner figuur en concepttekening

De Wing Guard Pilots waren de piloten van de Storm IV Twin-Pod Cloud Cars op Bespin gedurende de Galactic Civil War.

De piloten vormden een onderdeel van de Wing Guard en vervulden allerlei taken in hun toestellen om Cloud City te beschermen. Zo controleerden ze het luchtruim op onbekende indringers, zochten ze naar smokkelwaar, patrouilleerden ze rondom afgelegen mijnplatformen en escorteerden ze schepen naar Cloud City. Wing Guard Pilots vormden steeds een team van twee. Eén van hen was de piloot en de andere was de gunner van dienst.

De piloten droegen een wit uniform met een roodwitte helm. Een comlink en een Blaster Pistol behoorden tot hun standaarduitrusting.

Achter de schermenEdit

  • In de film is Jell Spiel eventjes te zien als de Falcon Cloud City nadert. Toch maakten Kenner en Hasbro een figuurtje van de Cloud Car Pilot met een geeloranje helm. Dit figuur is eerder gebaseerd op een conceptuele tekening.
  • De Gunner van de Twin-Pod Cloud Car in Episode V, Duncan Hikmat heeft een snor maar dit is niet te zien in de film, enkel op het model zelf van Storm IV.

VerschijningEdit

BronEdit

[[category:Wing Guard] ]

Around Wikia's network

Random Wiki