Wikia

Yodapedia

Wiorkettle

10.825pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Wiorkettle
Wiorkettle.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Snivvian

Geslacht:

Man

Haarkleur:

Bruin

Oogkleur:

Zwart

Biografie
Thuiswereld:

Cadomai

Functie:

Kunstenaar

Affiliatie:

Planet Dreams Inc.

Wiorkettle was een Snivvian die op Bespin's Cloud City werkte en woonde ten tijde van 3 ABY.

BiografieEdit

Wiorkettle was bij het bedrijf Planet Dreams Inc. verantwoordelijk voor de esthetische gang van zaken. Hij moest de omgevingen, die het bedrijf ontwierp en weer bewoonbaar maakte, aangenaam en esthetisch maken om in te vertoeven. Wiorkettle was bedreven in zijn vak en was ervoor gekend om tot laat in de avond te werken aan projecten. Met zijn collega Treva Horme had Wiorkettle een goede relatie.

De zaken bij Planet Dreams Inc. gingen voortreffelijk totdat Ozz meldde dat er werd gestolen in het bedrijf. Zowel geld als terraforming materiaal werd verduisterd en de drie partners waren stomverbaasd om dit te vernemen. Ozz beloofde om persoonlijk deze zaak van naderbij uit te pluizen maar zover zou het nooit komen aangezien het Galactic Empire Cloud City bezette. Niemand wou dat het Empire hun bedrijf zou overnemen en alle files van Planet Dreams werden meegenomen toen de stad werd geëvacueerd. Treva Horme en Wiorkettle passeerden tijdens de evacuatie een groepje waarbij ook Baron Administrator Lando Calrissian hoorde.

Uiteindelijk konden Treva en Wiorkettle ontsnappen in een Shuttle van het bedrijf en opnieuw verhuizen naar het Oseon System. Van Ozz was er daarna geen spoor meer te bekennen.

Achter de schermenEdit

  • Wiorkettle is net niet te zien in de film, samen met Treva Horme.
  • Wiorkettle werd gespeeld door Cathy Munro die ook Zuckuss speelde.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki