Wikia

Yodapedia

Wioslea

11.129pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Wioslea
Vuvrian.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Vuvrian

Geslacht:

Vrouw

Lengte:

1,90 meter

Oogkleur:

Zwart

Biografie
Geboren:

34 BBY

Thuiswereld:

Vurdon Ka (?)

Functie:

Verkoopster

Affiliatie:

Spaceport Speeders

Wioslea sale.jpg

Wioslea koop Luke’s Landspeeder

Wioslea was een vrouwelijke Vuvrian die in 0 BBY op Mos Eisley werkte als verkoopster bij Spaceport Speeders onder de Arcona Unut Poll.

BiografieEdit

Wioslea zag er zoals elke Vuvrian een beetje schrikwekkend uit voor wie haar soort niet kende. Ze had verschillende ogen en twee lange sprieten die aan haar hoofd hingen. Wie Wioslea beter kende, merkte op dat ze een uitstekende verkoopster was en verschillende talen kende waaronder Aqualish, Huttese, Vregg en Arconese. Wioslea had bovendien een innemende persoonlijkheid waardoor klanten zich snel op hun gemak voelden. Wioslea kleedde zich in eenvoudige gewaden die sterk deden denken aan de kledij van de Jedi.

Over haar verleden was Wioslea erg zwijgzaam. Ze verbleef al een paar maanden op Tatooine alvorens ze Unut Poll voor een job aansprak. Wioslea werd onbewust betrokken bij de affaires van Jabba the Hutt omdat ze zo’n 1000 Credits in de schuld stond bij één van Jabba’s handlangers. Daarom hield ze een oogje in het zeil voor Jabba. Eens haar schulden afbetaald waren, hoopte Wioslea naar een andere planeet te reizen.

In 0 BBY kocht Wioslea een X-34 Landspeeder van een plaatselijke jongen die vergezeld was van een oudere man. Met de opbrengst van de Landspeeder konden Obi-Wan Kenobi en Luke Skywalker het voorschot aan Han Solo betalen. Wioslea had blijkbaar een deal gesloten rond de 2000 Credits. De populariteit van de XP-38 Landspeeder deed de waarde van de X-34 dalen.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki