Wikia

Yodapedia

Wroshyr

10.899pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Wroshyr.jpg

Wroshyr bomen

De enorme Wroshyr bomen kwamen voor op de Wookiee thuiswereld Kashyyyk. Deze bomen speelden een belangrijke rol in de ontwikkeling van de Wookiee samenleving en droegen de steden kilometers boven de Shadowlands, het oppervlak van de planeet.

Wroshyr bomen domineerden het landschap en kwamen voor in meer dan duizend variaties, aangepast aan alle plaasten op Kashyyyk (op de polen na). Ze werden 50.000 jaar oud en groeiden kilometers hoog. De omvang van een Wroshyr was zo groot dat een Wookiee-samenleving in de uitgeholde stam kon leven.

Kashyyyk MQ.jpg

Wookiee-woning

De bomen konden gebruikt worden voor het verkrijgen van water, voedsel, bouwmateriaal en Wroshyr Lice-siroop. Onbewoonde bomen werden "geoogst" voor hout, voor gebruik op de planeet zelf en export. Bladeren en schors werden gebruikt voor het maken van textielen, wapens, meubels, gebruiksvoorwerpen en decoratieve objecten. Veel onderdelen van de Wroshyr werden gebruikt bij rituelen, voor voeding, dranken en medicijnen. Wroshyr sap, ook wel "tree blood", kon gedestileerd worden tot brandstof en diverse andere chemicaliën.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki