Wikia

Yodapedia

Wyron Serper

10.845pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Wyron Serper
Wyron Serper.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Man

Haarkleur:

Bruin

Biografie
Overleden:

3 ABY

Titel/Rang:

Captain

Functie:

Spion, Alliance Intelligence agent

Vervoer:

Avenger

Affiliatie:

Rebel Alliance

Quote: "No. Wait. There's something very weak coming through."
-- Wyron Serper

Wyron Serper was een Captain in de Rebel Alliance en bij Alliance Intelligence die in 3 ABY sneuvelde op Hoth.

BiografieEdit

Als een agent van de Alliance Intelligence was Captain Serper vooral sterk in anoniem te infiltreren onder de vijandelijke rangen. Zijn opdracht als een sensor specialist aan boord van de Avenger duurde enkele maanden. Het Death Squadron was dan nog wel ver verwijderd van Hoth, Serper stuurde dit bericht door en werd meteen daarna overgeplaatst naar Echo Base.

Enkele dagen later kreeg de Executor en het Death Squadron het bericht van rebellenactiviteit op Hoth. Terwijl Wyron op Hoth een nieuwe missie afwachtte, controleerde hij een Com-Scan console. Hij moest de asteroïden zien te onderscheiden van de echte schepen. Op een bepaald moment riepen Serper en Carlist Rieekan de hulp in van Leia Organa toen ze een vreemd metalen geluid hadden waargenomen. C-3PO zei dat dit geen code was van de Rebel Alliance. Han Solo, Chewbacca gingen op het geluid af met hulp van Rogue 10 en Rogue 11.

Tijdens de Battle of Hoth was Serper één van de laatste personeelsleden die nog in Echo Base aanwezig was. In opdracht van Leia stuurde hij de laatste berichten naar de troepen door. Wyron Serper kon echter niet ontsnappen uit Echo Base en werd neergeschoten door Snowtroopers toen hij zijn post wou verlaten.

Achter de SchermenEdit

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki