Wikia

X-Wing Miniatures Game
XwingMiniatures
Informatie
Uitgever:

Fantasy Flight Games

Uitgave:

17 augustus 2012

Genre:

Miniatures

Spelers:

2+

Platform:

Tafel

CoreSetXwing

Core Set

FFG Ywing

Y-Wing Starfighter

FFG Lambda

Lambda-class Shuttle

Quote: "Control the most advanced starfighters and outstanding pilots in the galaxy! In X-Wing Miniatures Game, you take the role of squad leader and command a group of merciless Imperial or daring Rebel pilots in furious ship-to-ship space combat."
-- Fantasy Flight Games

Het X-Wing Miniatures Game is een tactisch spel met miniaturen, waarbij spelers met schepen tegen elkaar vechten. De schepen in het spel zijn voornamelijk starfighters en het spel is volledig op schaal. Hoewel orspronkelijk bedoelt als een spel voor twee spelers of twee teams met de facties Rebel Alliance en Galactic Empire, kwam er later nog een derde factie bij, de Scum and Villainy, wat een derde speler mogelijk maakt. Het idee van het spel is dat met schepen als de X-Wing Starfighter en TIE Fighter de snelle gevechten tussen kleine schepen wordt nagespeeld. De "Core Set" deed haar debuut op Gen Con in 2012, en later kwamen daar verschillende waves met uitbreidingen bij, onder andere ook grotere schepen zoals de Millennium Falcon en de Tantive IV.

Starter SetsEdit

Core SetEdit

Core Set (TFA)Edit

UitbreidingenEdit

  • GALACTIC EMPIRE
  • REBEL ALLIANCE
  • SCUM

Wave IEdit

Wave IIEdit

Wave IIIEdit

Wave IVEdit

Wave VEdit

Wave VIEdit

Wave VIIEdit

Wave VIIIEdit

Wave IXEdit

Wave XEdit

Wave XIEdit

Wave XIIEdit

Wave XIIIEdit

Wave XIVEdit

  • Saw's Renegades

AcesEdit

EpicEdit

PilootkaartenEdit

De volgende kaarten zijn in het spel te vinden als piloten van de diverse schepen. De lijst bevat alleen benoemde individuen en squadrons. Generieke namen als "Academy Pilot" zijn buigen beschouwing gelaten.

IndividuenEdit

SquadronsEdit

Externe LinksEdit