Wikia

X-Wing Pilot
Base One Briefing.jpg
Organisatie
Behoort tot:

Alliance Fleet

Affiliatie:

Rebel Alliance

Species:

Mens, anderen

Details
Transport:

X-Wing Starfighter

Stationering:

Yavin 4
Hoth
Sullust

Conflicten:

Battle of Yavin
Battle of Hoth
Battle of Endor

X-Wing Pilots waren de piloten van de X-Wing Starfighters van de Rebel Alliance.

UitzichtEdit

Het X-Wing Pilot uniform was het beroemdste uniform van een starfighter piloot van de Rebel Alliance. Het uniform was oranje van kleur met zwarte laarzen en handschoenen. Aan de zijkanten in de mouwen konden data cylinders worden opgeborgen en vooraan belangrijke boorddocumenten. De piloten waren ook voorzien van verschillende noodsignalen die konden afgevuurd worden. Deze bevonden zich rond één van beide laarzen. In verschillende broekzakken kon men gereedschap opbergen. De Life Support Unit werd op een beschermende witte flak vest gedragen. De helmen van de X-Wing Pilots waren gelijk qua vorm maar verschilden qua versiering sterk van elkaar.

In de beginjaren van de Rebel Alliance droegen ook Y-Wing Pilots dezelfde uniformen als de X-Wing Pilots. Ook de Snowspeeder Pilots droegen een variatie op het uniform van de X-Wing Pilots. Later in de Galactic Civil War werden ook andere uniformen ingevoerd voor de meer gespecialiseerde starfighters.

Bekende X-Wing PilotsEdit

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki