Wikia

Yodapedia

Xanadu Blood

11.070pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Xanadu Blood
Xanadu Blood.JPG
Specificaties
Model:

Aangepaste Rogue-class Porax-38 Starfighter

Klasse:

Starfighter

Fabrikant:

Buuper Torsckil Abbey Devices
Baktoid Armor Workshop

Kleur:

camouflage

Affiliaties
Eigenaar:

Cad Bane

Affiliatie:

Cad Bane

De Xanadu Blood was een aangepaste Rogue-class Porax-38 Starfighter die werd gebruikt door de Duros Bounty Hunter Cad Bane tijdens de Clone Wars.

Uitzicht en GebruikEdit

De Xanadu Blood zag eruit als een gewone Rogue-class Porax-38, maar kende verschillende aanpassingen uitgevoerd door Baktoid Armor Workshop. Zo bevatte het een Cloaking Device en superieure wapens. Het schip was geschilderd in camouflagekleuren, zoals kaki en bruin.

Darth Sidious schonk Cad Bane de Xanadu Blood om enkele opdrachten voor hem te voltooien. Bane gebruikte deze starfighter om na de Showdown at Devaron op drie planeten Force Sensitive peuters te gaan kidnappen en deze naar Coruscant te brengen.

Toen Bane op Naboo landde en vervolgens werd gegrepen, nam de Republic de Xanadu Blood in beslag op de Resolute. Terwijl Bane met Obi-Wan Kenobi en Mace Windu op weg was naar zijn basis, onderzochten Anakin en Ahsoka de starfighter. Ahsoka ontdekte veel vulkanische assen op het schip en Artoo en Anakin berekenden volgens het log van de tankbeurten dat Mustafar de plaats kon zijn waar Bane de ontvoerde kinderen had naartoe gebracht.

Wat de Republic uiteindelijk deed met de Xanadu Blood was niet geweten, maar toen Bane terugkeerde om zijn progressie te gaan verkondigen aan Jabba the Hutt was het schip terug in zijn handen gekomen.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki