Wikia

Yodapedia

Y-4 Raptor-class Transport

10.911pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Y-4 Raptor-class Transport
Y-4 Transport.png
Product
Model:

Y-4 Raptor-class Transport

Klasse:

Transport

Fabrikant:

Incom Corporation

Prijs:

250.000 Credits

Specificaties
Afmeting:

28 meter

Hyperdrive:

Klasse 1.5

Bemanning:

3

Passagiers:

40

Vracht:

300 ton

Voorraad:

1 maand

Affiliaties
Affiliatie:

Galactic Empire

De Y-4 Raptor-class Transport was een Shuttle onder andere gebruikt door het Galactic Empire.

UitzichtEdit

De Y-4 leek op een trapeziumachtig ruimteschip met helemaal vooraan de cockpit en bewapend met een double Laser Cannon en vooraan eveneens een Laser Cannon. De Y-4 was ook bewapend met een Concussion Missile Launcher. De zijkanten van het schip konden openklappen om troepen of vracht te lossen.

GebruikEdit

Incom Corporation was niet erg groot en de voornaamste versie in het Empire was het vervoeren van troepen en vracht van het ene naar het andere ruimteschip. Een Y-4 vervoerde zo’n 40 passagiers en bijvoorbeeld vier AT-ST Walkers. Andere grondvoertuigen en Speeder Bikes werden ook door de Y-4 vervoerd.

De civiele versie van de Y-4 droeg geen wapens of beschermde pantserplaten. Het had minder krachtige motoren dan de militaire versie maar het was geschikt voor koerieropdrachten. De aanwezigheid van piraten zorgde er echter voor dat de meeste burgerlijke Y-4 Transports ook bewapend waren.

De Y-4 had een vrij snelle Hyperdrive, bijgestaan door een Astromech Droid. Drie bemanningsleden (waarvan 2 Gunners]] bestuurden het schip.

GeschiedenisEdit

Incom Corporation ontwikkelde dit schip net nadat hun topingenieurs waren overgelopen naar de Rebel Alliance met de plannen van de X-Wing Starfighter. Hoewel de Y-4 geen slecht schip was, verkreeg het nooit een belangrijke rol in het Galactic Empire, mede dankzij de X-Wing-affaire.

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki