Wikia

Yodapedia

Yam'rii

10.845pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Yam'rii
Yamrii.jpg
Biologie
Indeling:

Intelligent

Classificatie:

Insecten

Voeding:

Carnivoren

Herkomst
Thuisplaneet:

Huk

Kolonies:

Abbaji, Tovarskl, Kalee (tijdelijk)

Yam'rii (of Huk) waren een groot insectachtig species afkomstig van de planeet Huk.

FysiologieEdit

De kleur van hun exoskelet varieerde van geel tot groen en zelfs donkerbruin. Yam'rii hadden grote voorste ledematen en waren te duchten tegenstanders. Sommige Yam'rii droegen kledij, mogelijk om hun geslacht makkelijker te laten herkennen door buitenstaanders. Nochtans vielen Yam'rii sowieso al op in een menigte. Yam'rii waren sterke wezens die echter ook geruisloos te werk konden gaan. Ze waren technisch sterker onderlegd dan men dacht.

GeschiedenisEdit

In 37 BBY werden de Yam'rii tot slaven gemaakt maar dit duurde slechts een jaar. Daarna waren ze gedurende tien jaar in oorlog met de naburige Kaleesh. Zij noemden de Yam'rii Huks of Soulless Bugs. De Yam'rii wilden Kalee veroveren om slaven te kunnen verhandelen. Talloze Kaleesh werden gegrepen maar de stammen verenigden zich onder de warlord Qymaen jai Sheelal om de indringers te bekampen. Een pure haat ontstond jegens de Huk die werden verdreven van Kalee maar ook werden achtervolgd en verdreven van hun kolonies en zelfs op hun eigen thuisplaneet werden aangevallen.

De Huk waren nu zelf in het nauw gedreven en vroegen de hulp van de Galactic Republic. De Republic steunde – al dan niet onder druk gezet door bepaalde fracties – de Huk waardoor de Kaleesh sancties kregen opgelegd.

Bekende Yam'riiEdit

Achter de schermenEdit

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki