Wikia

Yodapedia

Yarael Poof

10.830pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Yarael Poof
Quermian.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Quermian

Geslacht:

Man

Lengte:

2,64 meter

Oogkleur:

Rood, Roze

Biografie
Thuiswereld:

Quermia

Overleden:

27 BBY

Wapen:

Lightsaber blauw

Affiliatie:

Jedi Order, Galactic Republic

Loopbaan als Jedi
Rang:

Jedi Master

Master:

Yaddle

Padawan(s):

Roron Corobb

Quote: "Yarael Poof was the epitome of what all Jedi strive to be"
-- Mace Windu

Yarael Poof was een Quermian Jedi Master die zetelde in de Jedi High Council.

BiografieEdit

Net als alle Quermians was Yarael Poof bijzonder groot, had hij vier armen, twee breinen en geen ruggengraat. Zoals alle Quermians vermeed Yarael Poof alle geweld. Yaddle leidde Yarael Poof op tot een succesvol Jedi. Poof vestigde zijn aandacht tijdens zijn opleiding vooral op het genereren van illusies. Zo slaagde hij om dat wat zijn tegenstanders het meest vreesden, te projecteren in hun geest zoals talloze horden van vijandelijke troepen. Poof vond dat deze tactiek veel averij kon voorkomen en meestal zonder bloedvergieten een conflict beëindigde. Poof was ook bekwaam in Battle Meditation, een zeldzame maar krachtige Force skill. Hij gebruikte deze skill onder andere tijdens de Stark Hyperspace Wars. Yarael Poof was de Jedi Master van de Ithorian Roron Corobb.

Yarael Poof was rond 32 BBY de voornaamste van vier Quermian Jedi. Hij zetelde in de Jedi High Council en was gekend voor zijn zachtaardigheid en kalmte tijdens discussies. Yarael Poof sprak niet vaak maar wiebelde meestal zachtjes met zijn lange hals tijdens zittingen van de Council. Hij was aanwezig in de Jedi High Council toen Qui-Gon Jinn Anakin Skywalker voorstelde als The Chosen One.

Yarael Poof hoofd.jpg

Yarael Poof

Poofs grootste daad kwam er naar aanleiding van de megalomane Anoo-dat General Ashaar Khorda. Nadat hij was gestraft door de Galactic Republic plande hij aanvallen op sleutelwerelden als Alderaan en Coruscant. De Council had vernomen dat Korda een oud maar levensgevaarlijk object had kunnen bemachtigen van op de planeet Seylott. Dat object had zo’n kracht dat het een planeet kon verwoesten. Poof stelde zich kandidaat om Coruscant te beschermen tegen de aanval van Korda. Poof besloot te mediteren en hoopte tijdens deze diepe meditatie een storing in de Force te ontdekken die werd veroorzaakt door het object. Poof moest niet lang wachten op een signaal en haastte zich naar de diepste niveau’s van Coruscant.

Uiteindelijk bereikte Poof de centrale power generator van de planeet waar hij Korda en zijn krachten tegen het lijf liep. Op hetzelfde moment verschenen twee Bounty Hunters, Zam Wesell en Jango Fett, die net als Poof eisten dat Korda zich zou overgeven en het object zou overhandigen. Korda’s volgelingen openden het vuur en Poof moest zijn Lightsaber gebruiken.

Samen met de Bounty Hunters werden de volgelingen verslagen. Toen Poof met de Force wou voorkomen dat het object explodeerde, stak Korda een mes in de borst van Yarael Poof. Hoewel hij zich nog had kunnen redden, offerde de Jedi Master zichzelf op door ervoor te zorgen dat het object niet explodeerde en zo Coruscant veilig te stellen.

Yarael Poof dead.jpg

De dood van Yarael Poof

Poof death.jpg

Het lichaam van Yarael Poof

In de Jedi Temple werd het lichaam van Yarael Poof daarna verbrand op rituele wijze in het bijzijn van drie andere Quermian Jedi. Mace Windu sprak vol lof over de overleden Poof.

Poofs plaats in de Jedi High Council werd ingenomen door Coleman Trebor.

Achter de SchermenEdit

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki