Wikia

Yodapedia

Yarua

10.826pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Yarua
Yarua.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Wookiee

Geslacht:

Man

Haarkleur:

Bruin, Grijs

Biografie
Thuiswereld:

Kashyyyk

Titel/Rang:

His Excellency

Functie:

Senator van Kashyyyk

Affiliatie:

Galactic Republic

Wookiee Trandoshan peace.jpg

Yarua & Hadocrassk op de Wookiee / Trandoshan Peace Negotiations

Yarua was tijdens de laatste decennia van de Galactic Republic de Senator van Kashyyyk.

BiografieEdit

Als jonge Wookiee droomde Yarua ervan om de familiezaak over te nemen. Toen zijn vader stierf, werd Yarua op de jonge leeftijd van 120 jaar, de patriarch van zijn familie. Yarua leerde om moeilijke situatie via diplomatie op te lossen in plaats van met geweld en dit bracht hem respect op van de Wookiee ouderlingen. Toen de Wookiee Senator met pensioen ging, werd alle aandacht op Yarua gevestigd om deze functie over te nemen.

Na ongeveer 100 jaar gediend te hebben als Senator was Yarua een erg gerespecteerd lid van de Galactic Senate. Hij was een fervent voorstander van de Galactic Republic en geloofde dat vernieuwingen de corruptie konden bestrijden. Yarua droomde ervan om terug te keren naar Kashyyyk maar vond dat hij dit niet kon maken alvorens de Senate weer het volk vertegenwoordigde in plaats van zichzelf.

Yarua steunde de actie van Finis Valorum tegen de Yinchorri. Tijdens de Separatist Crisis onderhandelde Yarua samen met de Trandoshan Speaker-Above-All Hadocrassk over een oplossing tussen de Wookiees en de Trandoshans. Deze onderhandelingen vonden plaats op Trandosha en werden geleid door Jedi Master Oppo Rancisis. Deze Wookiee / Trandoshan Peace Negotiations brachten geen zoden aan de dijk aangezien de Trandoshans zich niet konden verantwoorden voor de dood van 215 Wookiees in een transportschip. Toen bleek dat de Trade Federation de kandidatuur van de Trandoshans steunde om volwaardig lid te worden van de Galactic Republic was de maat vol voor Yarua en hij verbrak woedend alle onderhandelingen.

Tijdens de Clone Wars steunde Yarua het voorstel van King Grackhawwaa om Kashyyyk te verdedigen tegen de CIS aanval. Na de Battle of Kashyyyk werden Yarua en zijn delegatie gearresteerd door het pas opgerichte Galactic Empire omdat Kashyyyk vogelvrije Jedi hielp onderduiken.

Wat er met Yarua daarna gebeurde, was niet bekend.

Achter de SchermenEdit

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki