Wikia

Yavin System
Yavin System.jpg
Astrografisch
Regio:

Outer Rim Territories

Sector:

Bright Jewel Oversector

Sterren:

Yavin

Planeten:

Fiddanl
Stroiketcy
Yavin

Manen:

26 Yavin 4
Yavin 8
Yavin 13

Maatschappelijk
Species:

Massassi (uitgestorven)
Gerbs
Slith

Bezienswaardig:

Great Massassi Temple
Imperial Salvage Station

Affiliatie:

Sith
Rebel Alliance

Het Yavin System was een afgelegen System in de Outer Rim Territories dat echter een belangrijke rol speelde in de geschiedenis van het universum.

SamenstellingEdit

Het Yavin System lag niet zo heel ver van de Hydian Way en telde drie planeten en 26 manen die allemaal rond Yavin draaiden. Van deze 26 manen waren er drie waarop leven mogelijk was.

GeschiedenisEdit

Al rond 5.000 BBY werd het Yavin System bewoond door de Sith Lord Naga Sadow en het volk genaamd de Massassi. Dit volk moest in opdracht van Sadow allerlei gigantische tempels bouwen die duizenden jaren later nog steeds zouden bestaan. Ook Freedon Nadd en Exar Kun belandden op Yavin 4 en leerden er Sith kennis totdat Kun er werd verslagen tijdens de Sith War. De Jedi probeerden alle sporen van Yavin te wissen.

De Hydian Way en de Gordian Reach werden geïnstalleerd en zo werd Yavin toch beetje voor beetje weer bekend. In de kern van Yavin werden kostbare Corusca Stones gevonden die vanaf dat moment werden gedolven door rivaliserende mijnbedrijven. Toen de rush voor de edelstenen was geluwd, zakte Yavin toch weer dieper weg in de vergetelheid.

De Rebel Alliance gebruikte Yavin 4 en de Great Massassi Temple om er hun basis van te maken van waaruit uiteindelijk de Battle of Yavin zou geleid worden met succes. Daarna installeerde het Empire een blokkade rond Yavin maar de Rebellen konden deze doorbreken om te vluchten. Daarna was het Yavin System opnieuw vooral van nut voor de Corusca Fishers en het Empire dat brokstukken van de Death Star I probeerde te recupereren.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki