Wikia

Yodapedia

Yavinian Runyip

10.972pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Yavinian Runyip
Yavin Runyip.jpg
Biologie
Indeling:

Non-intelligent

Classificatie:

Zoogdieren
Buideldier

Lengte:

1,00 tot 1,40 meter schouderhoogte

Voeding:

Herbivoor

Ademhaling:

Zuurstof

Herkomst
Thuisplaneet:

Yavin 4

De Yavinian Runyip was een herbivoor die leefde op de maan Yavin 4.

UitzichtEdit

De Yavinian Runyip toonde sterke gelijkenissen met de Runyip afkomstig van Tran Mariel. Het was een vrij logge planteneter met een lang lichaam en een lange staart. De kop van dit dier had een soort afgeplatte bek met dikke lippen waardoor het makkelijker doorheen dode planten kon grazen en zoeken naar voedsel. De Runyip had een gewei op zijn kop dat jaarlijks werd vervangen. Runyips waren vaak bruin, groen, gestreept of gevlekt van kleur.

De Runyip was een buideldier dat een jong in de buidel hield in het begin van het regenseizoen. Totdat het seizoen wisselde, bleef het jong in de buidel. Daarna klommen het jong op de rug van de moeder. Runyips bleven bij elkaar voor het hele leven.

LevenEdit

De Yavinian Runyip was een koppig dier dat zich voedde met wortels en voedsel op de bodem van de jungle. Het graasde ook in ondiepe rivieren en meren naar Grenade Fungi.

De Runyip was een beest dat je best niet kon storen. Het maakte verschillende geluiden, zoals zuchten, terwijl het graasde. De Runyip was een snelle graver dankzij hun voorpoten en neus waarmee ze dode taken of blaren wegveegden.

Hun vacht was vrij vettig en kon water afstoten. Ook gif, zoals dat van Touch-Not, had geen effect op de Runyip. Een Runyip kon ongeveer 130 tot 150 kilogram last vervoeren maar de dieren lieten zich niet makkelijk temmen.

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki