Wikia

Yinchorri
Yinchorri.jpg
Biologie
Indeling:

Intelligent

Classificatie:

Reptielen

Lengte:

2,40 tot 2,70 meter

Levensduur:

> 80 jaar

Ademhaling:

Zuurstof

Herkomst
Thuisplaneet:

Yinchorr

Taal:

Yinchorri

Schrift:

Yinchorri

Yinchorri 1.jpg

Yinchorri

Yinchorri waren een species van reptielachtige wezens afkomstig van Yinchorr.

FysiologieEdit

Yinchorri waren een groot species zonder uitwendige verschillen tussen mannen en vrouwen. Ze hadden een erg dikke bruine of groene huid. Deze huid beschermde hen tegen het harde klimaat op hun thuisplaneet.

Yinchorri hadden een natuurlijke bescherming tegen de Force, zoals Toydarians en Hutts.

CultuurEdit

Yinchorri waren een pragmatisch, resoluut en hebberig species. Ze geloofden dat ze sterk genoeg waren om te grijpen wat ze wilden hebben en wat rechtmatig van hen was. Ze werden erg koppig en woest wanneer ze geconfronteerd werden met tegenstand. De Yinchorri hadden twee kasten: de Intelligentsia, die bestuurden, en de krijgers, die het geweld voor hun rekening namen. Yinchorri hadden speciale Yinchorri Flutter-Packs waardoor ze konden vliegen.

Vanaf het ogenblik dat ze uit hun ei kwamen, werd de Yinchorri opgenomen in een hechte samenleving, eerst door hun ouders en nestbroeders, daarna door de hele gemeenschap van de stad. Yinchorri kozen een partner voor het leven en het gebeurde dat een weduwe Yinchorri kort na het overlijden van de partner ook zelf stierf van verdriet.

Tot net voor de Battle of Endor leefden de Yinchorri in stadstaten met een eigen leger, eigen leiding en een Council of Elders. Elke stadstaat had een aantal kleinere satellietsteden waar voedsel werd verzameld. De macht van een stadstaat werd bepaald door het aantal steden er nodig waren om de stad te bevoorraden. Tol-Kachorn was zeer lang de grootste stadstaat met bijna 100 steden en andere gemeenschappen in dienst. Andere steden vielen regelmatig de macht van Tol-Kachorn aan wat uiteindelijk leidde tot een samenleving die zich in een neerwaartse spiraal en chaos bevond.

GeschiedenisEdit

Vijf eeuwen voor de Battle of Yavin werd Yinchorr ontdekt door de Republic maar de arme planeet werd quasi genegeerd en de Yinchorri werden te primitief bevonden om aan hen veel aandacht te besteden.

In 33 BBY werden de Yinchorri leden van de Galactic Republic. Zo verkregen ze toegang tot alle moderne technologieën, zoals ruimteschepen en Cortosis. Slavendrijvers vonden al snel de weg naar Yinchorr maar ontdekten al even snel dat de Yinchorri slechte slaven waren. In plaats van te luisteren, bleven ze vechten totdat ze stierven.

In hetzelfde jaar nog, gebruikten de Yinchorri hun nieuwe wapens om werelden in het Chalenor System aan te vallen. Deze aanval stond bekend als de Yinchorri Uprising en werd eigenlijk bekokstoofd door Darth Sidious. De Jedi Order werd ingeschakeld om de Yinchorri tot een halt te roepen maar de campagne verliep alles bijhalve vlot. Uiteindelijk zouden zeven Jedi sneuvelen in deze oorlog. Een akkoord werd bereikt maar Yinchorr werd onder gezag van de Republic geplaatst.

Tijdens de New Order gleden de Yinchorri nog meer weg in obscuriteit totdat ze in de val werden gelokt om Princess Leia Organa te ontvoeren als lokaas. Marcellin Wessel, een Imperial Governor wiens carrière in het slop zat, gijzelde de leiders van de Yinchorri en wou ze laten gaan in ruil tegen Leia. Maar toen Wessel de Yinchorri wilde bedriegen, kwamen ze in opstand en konden ze het Empire verjagen.

De Yinchorri beseften het gevaar van het Empire en steunden de Rebel Alliance. Er werd een basis gebouwd op Yinchorr en de stadstaten boden soldaten en schepen aan om de Alliance te steunen. Het Empire was niet gediend met deze rebellie en liet de planeet vernietigen. De stadstaten werden met de grond gelijk gemaakt en de overlevende Yinchorri moesten als nomaden hun leven verder zetten.

Palpatine liet een academie voor de Royal Guards bouwen op Yinchorr.

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki