Wikia

Yodapedia

Yorn Skot

11.153pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Yorn Skot
Yorn Skot.jpg
Astrografisch
Regio:

Inner Rim

Stelsel:

Yorn Skot System

Fysisch
Classificatie:

Gas Giant

Atmosfeer:

Normaal

Zwaartekracht:

Standaard

Klimaat:

Gematigd

Terrein:

Lucht

Maatschappelijk
Affiliatie:

Clode Rhoden
CIS

Aurorient1.jpg

De Aurorient Express op Yorn Skot

Yorn Skot was een bewoonbare Gas Giant in de Inner Rim.

Geografie, Klimaat & LevenEdit

Yorn Skot lag in het Zuidoosten van de Inner Rim niet zo ver van de Hydian Way. Het was een bewoonbare Gas Giant en bovendien een bron van Tibanna gas in natuurlijke staat. Yorn Skot werd bewoond door een niet nader genoemd species met een groene huid.

GeschiedenisEdit

Voor de Battle of Naboo was Yorn Skot onafhankelijk van de Republic en werd het bestuurd door magnaat Clode Rhoden die rijk was geworden door het ontginnen van Tibanna gas. In 38 BBY moesten Qui-Gon Jinn en Obi-Wan Kenobi voorkomen dat de Aurorient Express zou wegzinken in de atmosferische zone van Yorn Skot. Ze ontrafelden een complot van Rhoden om zijn echtgenote te vermoorden.

Tijdens de Clone Wars viel Yorn Skot in de greep van de CIS. High Orbit Precision Entry Troopers werden naar de Gas Giant gestuurd om Jedi Master Treetower te assisteren in zijn missie.

Niet lang voor de Battle of Yavin ontdekte de Mathayus van Admiral Coy een signaal van de Rebel Alliance op Yorn Skot. Verschillende officieren en Stormtroopers gingen op het signaal af maar werden in een valstrik geleid door Grand Moff Trachta. De valstrik – een reeks bommen – was eigenlijk bedoeld voor Darth Vader.

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki