Wikia

Yodapedia

Yorpo Mog

10.845pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Yorpo Mog
Yorpo Mog.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Onbekend

Geslacht:

Man

Haarkleur:

Bruinrood

Oogkleur:

Oranje

Biografie
Functie:

Enforcer

Affiliatie:

Kleb Zellock

Quote: "Yorpo, you know what to do"
-- Kleb Zellock

Yorpo Mog was de fysiek sterke rechterhand van de crimineel Kleb Zellock op Tyne's Horky rond 15 BBY.

BiografieEdit

Yorpo Mog behoorde tot een onbekend species. Hij was een groot tweebenig zoogdier met een lange vacht op het hoofd en de voorarmen. Aan zijn armen had Yorpo elk drie klauwen. Hij droeg een groenachtige kledij. Yorpo sprak geen Basic maar uitte zich door een reeks grommels. Mogelijk was hij niet in staat om Basic te praten.

Rond 15 BBY was Yorpo Mog de enforcer van de crimineel Kleb Zellock toen deze de opdracht kreeg om de verdwenen Mon Julpa te vinden. Mog werkte in de Keschel Mines van Zellock maar ontdekte er rond dezelfde periode Nergon-14, een kostbaar element voor springstoffen. Yorpo moest van Zellock Julpa opsporen maar faalde telkens.

Tijdens een incident in Doodnik's Café was Yorpo betrokken in een handgevecht met Jann Tosh. Dankzij de tussenkomst van Jessica Meade werd Mog echter verdoofd. Kleb Zellock nam Tosh en zijn vrienden echter gevangen waaronder Mon Julpa.

Yorpo’s rol als rechterhand van Zellock was echter uitgespeeld want toen de Nergon-14 begon actief te worden, wou Zellock zijn mijnen verlaten met zijn Keschels. Omdat er niet genoeg plaats was voor Yorpo, wou Zellock zijn rechterhand achterlaten. Dit was helemaal niet naar de zin van Yorpo die zich aansloot bij Jann Tosh en zijn vrienden.

Wat er met Mog gebeurde na de uitlevering van Kleb Zellock was niet geweten.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki