Wikia

Yodapedia

Yoxgit

10.825pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Yoxgit
Yoxgit.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Ugnaught

Geslacht:

Man

Lengte:

1,00 meter

Haarkleur:

Grijs / Bruin

Oogkleur:

Zwart

Biografie
Thuiswereld:

Bespin

Overleden:

4 ABY

Functie:

Assistent van Hermi Odle
Technieker bij A'roFilter

Vervoer:

Cloud Car

Affiliatie:

Jabba the Hutt

Yoxgit was een Ugnaught die in 4 ABY deel uitmaakte van de organisatie van Jabba the Hutt.

BiografieEdit

Yoxgit was een Ugnaught die nooit echt moeite deed om zich in te laten met zijn soortgenoten op Cloud City. In tegenstelling tot de andere Ugnaught verafschuwde Yoxgit eerlijk werk. Zijn loon als veiligheidstechnieker bij A'roFilter vulde hij bij door Tibanna gas te verkopen aan Hermi Odle, een Baragwin wapensmokkelaar die voor Jabba the Hutt werkte. Yoxgit spendeerde zijn Credits aan dure modieuze kledij, zijn appartement op het hoogste niveau van Cloud City en aan zijn Cloud Car die versierd was met chroom.

Nadat het Galactic Empire Cloud City onder zijn hoede nam in 3 ABY, vertrok Yoxgit van Bespin omdat hij vreesde dat hij zijn levensstijl niet zou kunnen volhouden. Yoxgit ging voltijds in dienst bij Jabba waar Hermi Odle Yoxgit gebruikte om zijn veiligheidssystemen te controleren in Jabba's Palace en om Pote Snitkin, de rivaal van Odle, en diens assistent Wam Lufba in de gaten te houden.

Tanus J'Quille Saelt Yoxgit.jpg

Yoxgit samen met Tanus Spijek, J'Quille en Saelt-Marae

Toen Han Solo werd bevrijd in 4 ABY droeg Yoxgit een rood jumpsuit en zwarte handschoenen. Jabba was tevreden over Yoxgits werk en inviteerde hem mee aan boord van de Khetanna voor de rit naar de Pit of Carkoon. Yoxgit dronk op deze uitnodiging en was er zeker van dat zijn positie in Jabba's organisatie versterkt was.

Toen de Battle of Carkoon losbrak, ging Yoxgit schuilen achter de bar in de Khetanna. Hij zag hoe Leia Organa Jabba vermoordde en Yoxgit zag zijn droom van een luxeleven in de Fringe alweer in elkaar storten. Yoxgit nam een gevallen Blaster en was van plan om Leia neer te schieten in de hoop om ze het respect te verdienen van de persoon die in Jabba's plaats de macht zou grijpen. Alvorens Yoxgit kon vuren, werd het Me/7 Double Laser Cannon door Luke Skywalker afgevuurd en stierf Yoxgit in de explosie.

Achter de SchermenEdit

  • Yoxgit werd gespeeld door Hazel Allen.
  • Yoxgit was een WTS personage waarvan een deel van zijn achtergrond werd geschreven door 'Caledre'.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki