Wikia

Z-18
Z-18
Specificaties
Model:

Protocol Droid

Kleur:

Roest
Grijs

Programmering:

Mannelijk

Biografie
Deactivatie:

22 BBY19 BBY

Eigenaar:

Samuro
Rajine

Affiliatie:

Samuro

Quote: "My true Master was Samuro … a Jedi Knight."
-- Z-18

Z-18 was een stokoude Protocol Droid die Rajine diende tijdens haar gevangenschap.

BiografieEdit

Z-18 was een Protocol Droid die samen met zijn meester, de Jedi Knight Samuro op de planeet belandde waar Rajine leefde. Toen Samuro Rajina vervloekte zodat ze in haar dorp moest blijven ronddwalen, werd Z-18 eigendom van Rajine. Zij behandelde Z-18 als een stuk schroot maar zij vermoedde niet dat Samuro aan Z-18 een speciale opdracht had gegeven.

In een kamer bewaarde de Droid naast de schedel van zijn meester ook zijn Lightsaber. Achter zijn borstplaat had Z-18 een Holocron verborgen. Op dit Holocron sprak Samuro de bezwering uit over Rajine.

Toen Mace Windu bij Rajine belandde tijdens de Clone Wars bevrijdde Z-18 de Jedi Master en gaf hij hem het Holocron van Samuro. Toen Rajine het verraad van Z-18 zag, sneed ze hem in twee met de Lightsaber van Mace Windu. Nadat Mace en het hologram van Samuro samen sterk genoeg waren om de vloek over Rajine te laten werken, realiseerde Windu zich dat de Droid eindelijk kon rusten.

BronEdit

In andere talen