Wikia

Yodapedia

Z-6 Rotary Blaster Cannon

10.825pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Z-6 Rotary Blaster Cannon
Z-6 Rotary.jpg
Product
Model:

Z-6 Rotary Blaster Cannon

Type:

Repeating Blaster

Fabrikant:

Merr-Sonn Munitions, Inc.

Affiliaties
Gebruikers:

Galactic Republic

Jek R-6.jpg

Jek met een Z-6

Het Z06 Blaster Cannon, ook wel Z-6 Rotary Blaster Cannon genaamd, was een zwaar infanteriewapen dat werd gebruikt tijdens de Clone Wars door Clone Troopers.

UitzichtEdit

De Z06 telde zes lopen die draaiden tijdens het afvuren van dit wapen. De Z06 Rotary werd beschouwd als de meest geavanceerde Blaster van alle roterende Blasters in omloop. Soms gebeurde het dat sommige lopen verhit werden en dat ze helemaal moesten worden vervangen door een nieuwe loop.

De Z06 draaide dus zeer snel rond en had daarom alternerende gegalvaniseerde circuits met het geheel ingepakt in een op koelte afgestemde kern. Wanneer een schot werd gevuurd, werd slechts de helft van een loop verhit. Tegen dat de Z-6 opnieuw uit dezelfde loop moest vuren, werd de andere helft verhit. Zo kon de Z06 166 ronden per seconde afvuren.

WerkingEdit

Nadelen aan dit wapen waren uiteraard het verbruik van ammunitie. De draaiende lopen werden draaiende gehouden door electromotors dankzij energy cells. De Z-6 was een zwaar wapen en zorgde ook voor een terugslag. Er werd dan ook geëxperimenteerd met verhogen, statuten en zelfs Repulsorlifts. Indien de Z06 volledig afhankelijk zou zijn van apparatuur, zou het misschien nog sneller uitvallen.

De Z06 was vooral zeer effectief om landingzones vrij te maken. Meestal werd het wapen gereserveerd door speciale missies met een bepaald profiel. In gewone veldslagen werd het wapen als te zwaar en te onhandig beschouwd.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki