Wikia

Yodapedia

Zett Jukassa

10.973pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Zett Jukassa
Zett Jukassa.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Man

Lengte:

1,57 meter

Haarkleur:

Bruin

Oogkleur:

Blauw

Biografie
Geboren:

29 BBY

Thuiswereld:

Mon Gazza

Overleden:

19 BBY

Wapen:

Lightsaber (Blauw)

Affiliatie:

Galactic Republic, Jedi Order

Loopbaan als Jedi
Rang:

Jedi Padawan

Master:

Mierme Unill
Cin Drallig

Zett Jukassa was een Padawan op het eind van de Clone Wars die sneuvelde tijdens Order 66.

BiografieEdit

Net zoals alle toekomstige Jedi was hij als een baby aanbeland op de Jedi Temple zonder enige wetenschap over zijn afkomst. Maar toen zijn ouders Ashielle en Sembric Skamini, handelaars op Mon Gazza, zeven jaar later werden vermoord, voelde Zett dat er iets was gebeurd. Door de Force kreeg hij immers realistische herinneringen en beelden voorgeschoteld van zijn ouders en thuiswereld, alhoewel hij slechts gedurende een uiterst korte periode in hun gezelschap had vertoefd.

Zett kwam vervolgens in contact met Mierme Unill, de Jedi belast met het onderzoek van die moord op Mon Gazza. Samen met Jocasta Nu probeerden ze in zijn geest te graven naar oplossingen voor de moord. Niet alleen konden ze de daders opsporen, Black Sun leden, maar Zett ontdekte ook dat zijn oorspronkelijke naam Warpoc Skamini was.

Unill was onder de indruk van Zetts maturiteit en nam hem aan als Padawan. Maar Zetts Master stierf vroeg in de Clone Wars en zo slaagde hij er niet in om zijn 'visioen' vaardigheid scherper te stellen. Na de dood van Unill verbleef Zett in de Temple waar hij trainde onder Cin Drallig.

Toen Darth Vader de Jedi Temple binnenviel in 19 BBY kon Zett nog een tijd weerstand bieden. Net toen Senator Bail Organa kwam kijken wat er allemaal gaande was in de Temple, probeerde Jukassa zich een weg naar de vrijheid te banen. Nadat hij een handvol Clone Troopers een kopje kleiner had gemaakt, werd hij vermoord. In het officiële bericht van het Galactic Empire bleek dat Jukassa zou hebben geprobeerd om Organa te doden.

Achter de schermenEdit

  • Jett Lucas, zoon van George Lucas, speelde Zett Jukassa.
  • Het personage van Warpoc Skamini, dat verscheen in Episode II, werd na Episode III samengevoegd met Zett aangezien ook die personage was vertolkt door Jett Lucas.
  • Warpoc Skamini is te zien in de Jedi Library en vraagt wat aan Jocasta Nu, terwijl Obi-Wan zijn zoektocht naar Kamino voortzet.

VerschijningenEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki