Wikia

Yodapedia

Zornog

11.077pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Zornog
Zornog.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Sooman

Geslacht:

Man

Biografie
Thuiswereld:

Sooma

Titel/Rang:

Your Highness

Functie:

Koning

Quote: "I sent the little stowaway to you hours ago in the company of two Droids."
-- King Zornog

Zornog was rond 10 BBY de Koning van Sooma. Net zoals alle inwoners van deze planeet was Zornog een insectachtig figuur met een samengesteld lichaam en een bekvormige mond.

Sooma leefde op voet van conflict met Alzar. Toen Prince Plooz van Alzar plots op Sooma was gesignaleerd, dreigde Gokus van Alzar met een aanval op Sooma. Geen van beide koningen vermoedde dat dit echter een plan was van General Sludd om beide planeten te veroveren. Zornog kon Plooz gelukkig meesturen met C-3PO en R2-D2 die aanwezig waren als diplomatieke koeriers.

Maar het duurde een hele tijd totdat Plooz zou arriveren op Alzar omdat hij samen met de Droids door een Hyperspace accident naar de toekomst werd gestuurd. Bij de terugkeer haastten Plooz en de Droids zich naar Gokus zodat hij zijn aanval kon afblazen op Sooma.

Zornog was Threepio en Artoo dankbaar dat zij de oorlog met Alzar konden voorkomen, maar de koning werd hun gekibbel snel beu. Toen R2-D2 verstrooid raakte door een discussie met Threepio en een kortsluiting veroorzaakte door een stopcontact te verwisselen met een computerpoort, achtte Zornog de tijd gekomen om hun samenwerking te beëindigen.

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki